Seiten

Dienstag, 15. Mai 2007

Otto die Eule / er Otto et næsehorn ?


Otto, die Eule ist frisch von den Nadeln gehüpft und schmückt mein Wohnzimmer, bis zum Umzug zu meiner Mutter. Sie sammelt Eulen, und da gehört Otto unbedingt in die Sammlung. Da Muster ist aus dem Buch "Traumhafte Strickideen" von Lucinda Guy.
Gestrickt ist er aus ca. 70 gr Rowan Pure Wool DK und 30 gr Debbie Bliss cashmerino aran mit Nadelstärke 4. Den Schal habe ich aus einem Rest Kauni gestrickt.

Nej, Otto er ikke et næsehorn, men en ugle. Mønstret er fra ovennævnte bog som også findes på engelsk ( And so to bed ). Otto står og pynter herhjemme, indtil han flytter til mine forældre. Min mor samler på ugler, så jeg regner med at hun bliver glad for den.
Garnforbrug : 70 gr Rowan Pure Wool DK og 30 gr Debbie Bliss cashmerino aran plus en rest Kauni til tørklædet . Strikket på pinde nr. 4

Kommentare:

  1. Han er da rigtig sød, ham Otto. Godt du ikke har lavet strit-hente-hår, så han kommer til at ligne sin navnebror (med efternavnet Wahlkes, ti hi).
    kh
    nettie

    AntwortenLöschen
  2. Hvor er den fin!! :D
    Den må jeg også lave på et tidspunkt. Den ser ud som om den kunne være en dejlig pude :)

    AntwortenLöschen
  3. Den er rigtig sød, så mon ikke hun bliver meget glad!

    Kh Karen S

    AntwortenLöschen
  4. ja - nu kan jeg se ham, foer kom jeg bare ind paa din samling af foto (vist flickr)...
    men jeg har en masse mus..... var det ikke noget med en til Otto? ;-)) selv om han nu ikke ser saerlig sulten ud!?!
    (skal se at fotografere mine mus nden laenge...)

    ciao
    mette - pisa

    AntwortenLöschen
  5. hvor er ha nsoed.... jeg har en masse nystrikkede mus ... mon det var noget for Otto??? han ser nu ikke saerlig sulten ud!

    ciao
    mette - pisa

    AntwortenLöschen
  6. Hej Angelika.
    Sikke en sød gut du har lavet il din mor ;-))
    Knus fra Anne-Mette

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...