Seiten

Sonntag, 23. September 2007

Nostalgie / nostalgi




Von Zeit zu Zeit finde ich Sachen, die ich vor langer Zeit mal gemacht habe. Diesmal ist es ein Turnbeutel, den ich in der 3. oder 4.Klasse genäht habe. Alle anderen in der Klasse hatten einen fast 10 cm breiten Streifen mit den verschiedensten Mustern bestickt - nur meine Schwester und ich nicht. Da die Beutel bei einem Schulfest ausgestellt werden sollten und die Schule das Fest nicht verschieben wollte , bis wir endlich fertig waren, blieben unsere Streifen so schmal. Der Beutel wurde komplett mit der Hand zusammengenäht - mit STICKGARN ! Wie, bitteschön sollte man da unsichtbare Stiche zaubern ??

Fra tid til anden finder jeg gamle håndarbejder, som jeg har lavet i tidernes morgen. Denne gang er det min gymnastikpose, som jeg syede i 3. eller 4. klasse. Alle mine klassekameraters poser blev pyntet med en ca. 10 cm bred stribe af broderimønstre. Min søster og jeg var lidt langsomme og måtte nøjes med en smal stribe, fordi poserne skulle udstilles ved en skolefest. Man kun vel ha´ udskubbet festen til vi var færdige, ikk´ ;-))
Posen blev syet i hånden, og jeg fatter ikke hvordan vi skulle sy små usynlige sting med den tykke broderitråd !

Kommentare:

  1. Det må vist have været den gang jeg lærte at strikke.....en ren katastrofe.
    Jeg var den absolut dårligste i klassen....Så det har du gjort godt din alder taget i betragtning.

    Laila i Schweiz

    AntwortenLöschen
  2. En sånn pose har jeg også sydd. Tror jeg har den liggende i en eller annen eske i boden. Jeg husker godt t vi måtte sy den sammen med bitte bitte små sting.

    AntwortenLöschen
  3. Nej hvor skægt. Den slags poser har jeg nogle stykker af på skolen og de bliver gemt, så min elever kan se, hvad man lavede før i tiden. Min egen har jeg skam også - ja faktisk 2, så jeg måske været hurtigere end dig til at få dem færdige :-))) Jeg kan ikke huske det.
    Kærlig hilsen
    Anne

    AntwortenLöschen
  4. Sådan nogle skulle vi også lave, blot som håndarbejdsposer, til at opbevare de ting vi var i gang med i håndarbejdstimerne.
    Min lever endnu som tøjklemmepose, men den begynder at blive slidt, så måske jeg skulle pakke den ned som minde.
    Hilsen Sonja L

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...