Seiten

Sonntag, 19. Juli 2009

Frenchy Bag



Neulich bekam ich von Heather ein Päckchen, dass Stoff und Muster für eine Amy-Butler-Tasche enthielt. Dieses Päckchen hatte einen weiten Weg hinter sich. Erst in einem Koffer von Florida nach Deutschland, dann wieder zurück nach Florida. Danach mit der Post wieder nach Deutschland, kleiner Zwischenstop beim Zoll und nach einigen Telefonaten schließlich in meinem Briefkasten. Es ist das erste Mal, dass ich ein Modell in den Originalstoffen nähe, und ich bin von dem Ergebnis total begeistert ! Das Muster ist sehr ausführlich beschrieben, und ich habe nur wenig geändert : ich habe ein Band mit Karabinerhaken eingenäht und eine der Innentaschen geteilt. Ausserdem sind die Henkel etwa 5 cm länger, als angegeben.

For lidt siden fik jeg en pakke med stoffer og et Amy-Butler-moenster fra Heather . Pakken havde en lang rejse paa bagen. Den kom til Tyskland i en kuffert, og samme vej tilbage til Florida. Saa med posten til Tyskland, hvor den aflagde en visit hos tolden, og efter nogle diskussioner med dem landede den saa i min postkasse. Det er foerste gang at jeg har syet et moenster op i originalstofferne og jeg er meget glad for resultatet. Moenstret er af den slags hvor man bare skal slaa hjernen fra og goere hvad der staar skrevet. Det fungerer udmaerket ;-) Jeg har fulgt moenstret paa naer tre detaljer : jeg syr altid et baand med en karabinhaegte i mine tasker og jeg har delt den ene inderlomme i to. Hankene blev ca. 5 cm laengere .

Kommentare:

  1. Den blei kjempeflott. jeg har aldri sydd etter Amy butler mønster, kanskje jeg burde prøve. ha en fortsatt fin sommer.

    AntwortenLöschen
  2. Hallo Angelika,
    die Tasche ist toll geworden. Irgendwo habe ich auch den Schnitt noch liegen.
    Liebe Grüße
    Manuela

    AntwortenLöschen
  3. Den ble lekker! Ofte kan moenstre vaere saa detaljerte at en ikke skjonner dem! :)

    AntwortenLöschen
  4. Den er da blevet rigtigt fin!!! Jeg har jo adskillige AB mønstre liggende, men har endnu ikke kastet mig ud i at sy efter dem. Jeg må nok snart tage mig sammen. Men de skræmmer mig virkelig. :-D

    AntwortenLöschen
  5. Toll ist die geworden, gratuliere!

    AntwortenLöschen
  6. HAllo Angelika,
    ein feines Täschchen hast du da genäht!Könnte mir auch gefallen-also wenn du nicht weißt,wohin damit....
    Liebe Grüße
    Christiane

    AntwortenLöschen
  7. Den er blevet super fin.
    Stoffet ser godt ud ;)

    Yt.

    AntwortenLöschen
  8. Superfin veske. Den ble vel helt perfekt til deg. Det var smart å tenke over det med hempene, men du er vel ganske erfaren på veskefronten. Hørte nemlig en dame som sa at hun kunne ikke bruke vesken sin for hankene var for små. Da hadde damene en diskusjon ang. om hvordan få dem lengre, men det var ikke lett arbeid.
    Ha en fin uke. ;-)

    AntwortenLöschen
  9. tak for jeres soede kommentarer :-)
    jeg var nok kommet hurtiger fra start, hvis jeg havde vist at den har inderlommer. sjovt nok naevner AB det ikke i beskrivelsen, mens hun i syvejledningen kommer ind paa alle detaljer.naar man har fundet ud af det, er de nemme.
    @ruta : jeg holder oeje med hankenes laengde siden jeg har syet en flot taske der grundet de for korte hanke kun kan bruges om sommeren, naar jeg gaar uden overtoej ;-)

    Danke für die netten Kommentare :-)

    Christiane, ich fürchte Du musst selber ran ;-)

    Manuela, such´ das Muster raus. Es lohnt sich :-)

    AntwortenLöschen
  10. @Klostermaus: Ulla, mir kamen die Oberteile so lappig vor, dass ich die Einlage lieber gleich doppelt gelegt habe.
    LG
    Angelika

    AntwortenLöschen
  11. Hej Angelika.

    Tillykke med tasken, den er super flot!!! Og hvis farven ikke passer til dit outfit, så.... *smile*
    Din skål med varm overtræk er også bare rigtig flot, god ide!
    God ferie!
    kh
    Bente

    AntwortenLöschen
  12. Tak Bente :-) Jeg tror dog at jeg vaelger at tilpasse garderoben ;-)))

    AntwortenLöschen
  13. Flott sommerveske og lekkert stoff, den kommer nok til å bli flittig brukt i sommer.

    AntwortenLöschen
  14. Die Tasche is super geworden - ich habe es schon ausgeschnitten, bin dann nicht weitergekommen. Die Idee mit dem Karabinerhaken finde ich gut, werde es gleich nachmachen !
    LG Heather

    AntwortenLöschen
  15. Den er virkelig kjempesøt, Angelika! En sommerveske som har plass til alt man skal ha med seg, verken mer eller midnre ;) Knus, Una PS: En zakkapouch tut er på trappene...

    AntwortenLöschen
  16. Hvor er den bare flot, jeg er vild med Amy Butlers stoffer.

    Hvordan er hendes mønstre? Er det noget begyndere kan forstå?

    AntwortenLöschen
  17. tak Ulla,
    hendes moenstre starter helt fra bunden af, og jeg vil tro at det er en fordel naar man er nybegynder, for saa goer man hvad der staar frem for at stille spoergsmaalstegn ved alt. Mit problem var, at jeg ikke var klar over at den har inderlommer - det er der flere der har boevlet med, men naar man ved det og saa i tillaeg taler sproget paa det niveau du goer, gaelder det bare om at komme igang :-)

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...