Seiten

Donnerstag, 22. Oktober 2009

Knitting in New York II


Naar vi snakker strik, saa er New York ikke det mest spaendende sted at komme, men det kan selvfoelgelig godt vaere, at jeg bare ikke var god nok til at finde de helt rigtige steder ;-) Men jeg oplevede en sjov historie i en laederbutik paa 5th Avenue. Jeg havde en ravelry-button og en fra Knitty.com siddende paa min taske, og med det samme da vi kom ind i butikken, bad den unge pige der sad ved kassen, mig om at komme over til hende. Hun spurgte hvad knapperne betoed, fordi hun havde nogen magen til og vidste ikke hvad det drejede sig om ! Jeg forklarede at de handler om strik, og hun svarede "naa ja, er det ikke det man goer med de to pinde og en snor?" Gaet om jeg havde svaert ved at holde grimassen ;-)
Men jeg saa skam ogsaa en enkelt kvinde i byen, der strikkede. Det lykkedes mig at tage et billede, og det skal I ikke snydes for. Det er vel hvad man kalder "knit in public"

Wenn es ums stricken geht, ist New York nicht gerade ein Mekka , oder aber ich habe einfach nicht die richtigen Läden gefunden. Trotzdem habe ich eine lustige Geschichte erlebt, die mit stricken zu tun hat. An einem Tag waren wir in einem Lederwarengeschäft auf der 5th Avenue, und gleich bei betreten des Ladens rief eine junge Verkäuferin mich zu sich. Ich wunderte mich etwas, aber ok. Sie fragte nach der Bedeutung der ravelry- und Knitty.com-buttons an meiner Tasche, weil sie selber welche hatte und nicht wusste, was sie bedeuten. Ich erklärte ihr, dass es ums stricken geht und sie antwortete "ach so, ist es das was man mit zwei Stöcken und einer Schnur macht ?" Ratet mal, ob ich Schwierigkeiten hatte, meine Gesichtszüge unter Kontrolle zu halten ;-)
Aber ich habe immerhin eine strickende Frau in der Stadt gesehen. Das nennt man wohl "knit in public"

Kommentare:

  1. Hej Angelika

    Tusind tak for din kommentar i min blog. Hvor har du bare en spennende blog...den skal jeg bestemt kigge nærmere på.
    Det med den sjælevarmer...prøv og tryk på linken på opskriften i min blog...den findes nemlig også på engelskt *jihiii*

    Ønsker dig en rigtig god weekend :)
    Knus
    Frida

    AntwortenLöschen
  2. Du har helt ret- man skal vite hvor de gode garn butikkerne ligger - ofte højt oppe i skyskraperne----- men der er en meget god en i Soho- purl.

    AntwortenLöschen
  3. Du skulle ha´ tilbudt hende et lille kursus :-)
    Iøvrigt godt, der ikke var nogen, der konfiskerede dine strikkepinde :-)

    Ham her, huserer da vist i NY og omegn http://brooklyntweed.blogspot.com/
    Han virker ikke til at mangle garn :-)

    AntwortenLöschen
  4. @Frida: tak skal du have. Jeg iler fluks til sjaelevarmeren - engelsk virker lidt mere overskueligt for mig :-)

    @Beate : jeg var hos Purl i SoHo og blev meget skuffet. Butikken er kun knapt halv saa stor som min lokale pusher og der var nul inspiration. Efter deres reklamer i bl. andet IK havde jeg forventet en kaempebutik med et showroom paa stoerrelse med en fodboldbane ;-)

    @Lene : jeg var saa optaget af at skulle til Purl, at jeg glemte at finde adresser paa flere butikker. Vi var der kun i en uge, og med to maend i slaeb (mand og teenagersoen) skulle den slags butikker (garn og patchwork)presses ind mellem sightseeing og Apple-Store ;-) Men Brooklyntweed havde bestemt vaeret et besoeg vaerd !

    AntwortenLöschen
  5. das ist ja süß...ich sitze zur zeit auch mit stöcken und schnur...das resultat zeige ich in den nächsten tagen ;O)

    lg... freue mich, dass traumrpinz dir gefällt.

    anja

    AntwortenLöschen
  6. Hi,
    woher hast Du den die Knitty und Ravelry Buttons?
    Ich werde mal die Schnüre und die Stöcke raussuchen und ein bißchen stricken. LG Katja

    AntwortenLöschen
  7. Tak for en interessant blog

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...