Seiten

Sonntag, 20. März 2011

Våren er her / Endlich Frühling




Denne løber har været undervejs siden sidste sommer. Dengang var jeg på broderusk-kursus med Wenche fra Northern Quilts hos Helene Juul i Hørning. Hjemme igen fortsatte jeg lystigt med broderusk, syning og ikke mindst håndquiltning, men da det gik op for mig at mit mellemfor var for tykt, mistede jeg gejsten og løberen blev gemt væk. Den kom frem i lyset igen takket være Elins opfordring, at vise quiltestativet frem. Nederst i stakken fandt jeg nemlig løberen. I går blev quiltningen pillet op og mellemforet skiftet ud, og i dag fik den en omgang maskinquiltning. Bagefter har jeg syet en lille gave som af gode grunde ikke kan vises frem endnu, og desuden har jeg skåret resterne fra løberen op og er godt i gang med at sy en pude. Da er da lidt overskudsagtigt, ikk´ ?

Dieer Läufer war schon sowas wie ein UFO, denn ich habe ihn im letzten Sommer angefangen, als ich einen Stitchery-Kurs mit Wenche von Northern Quilts bei Helene Juul in Hørning besucht habe.
Als ich wieder zu hause war, habe ich voller Elan gestickt, gepatcht und handgequiltet. Aber dann gefiel mir plötzlich das Vlies nicht mehr und der Läufer wurde verbuddelt.
Vor einigen Tagen kam er wieder ans Licht, als Elin dazu aufforderte,Quiltständer zu zeigen. Unter den Quilts hing nämlich der Läufer. Gestern habe ich die Quiltstiche aufgetrennt und heute habe ich ihn mit der Maschine gequiltet. Danach habe ich ein kleines Geschenk genäht, dass ich noch nicht zeigen kann, und die Reste des Läufers zugeschnitten, um daraus ein Kissen zu nähen. Das klingt doch irgendwie nach einem Energieschub, oder ?

Kommentare:

  1. Der er utrolig hvad du kan få ud af stof, super flot det er den :0)

    AntwortenLöschen
  2. Herrlich blau! Gefällt mir gut!
    Du bist aber wirklich eifrig :o)

    Liebe Grüße!

    AntwortenLöschen
  3. Nydeleg! Kjekt å få litt ære for at noko blir ferdig, hehe! Her er våren ikkje komen! Ha ei fin veke!

    AntwortenLöschen
  4. Jow, det er overskudsagtigt men smadder godt gået, kære veninde! Og løberen er bare blevet flot.

    AntwortenLöschen
  5. Hej!
    Så gættede jeg alså rigtig ☺ Din bordløber er blevet rigtig flot!
    God start på ugen!
    knus
    Bente

    AntwortenLöschen
  6. Den er bare så sød, den løber.
    dejligt du fik den færdig :o)

    Knus Ingrid

    AntwortenLöschen
  7. Saadan en bordloeber ser bare saa soedt ud paa spisebordet. (Jeg maa ogsaa til at faa lavet een. Tak for idéen) og foraar, ja nu er vi jo den 21. Aarets foerste foraarsdag.

    AntwortenLöschen
  8. Skøn broderet fugl (og løber). Jeg får altid lyst til at arbejde med stof og patchwork, når jeg ser dine fine ting :O)

    AntwortenLöschen
  9. Hi Angelika, den Energieschub hast Du vom Frühling bekommen :-)).
    Aber eigentlich glaube ich, dass Du immer irgendwie und irgendwo fleißig bist.
    LG Sabine

    AntwortenLöschen
  10. Så nydelig den var og med fin søm også. :))

    AntwortenLöschen
  11. Auf meinem Blog gibt´s einen Award für dich. Wenn du möchtest kannst du ihn dir abholen.

    Liebe Grüße!

    AntwortenLöschen
  12. Nydelig løper, og flott broderi !
    Ha en riktig fin uke.

    AntwortenLöschen
  13. HEia, så flott den ble! Fine farger på broderusken- og gratulerer med ferdigstillelsen! Bedre sent enn aldri!

    AntwortenLöschen
  14. Hvor skønt at se dine færdige løber Angelika. Det var en herligt broderusk weekend vi havde med Wenche sidste år. Jeg er allerede begyndt at glæde mig til at hun kommer igen :-)
    Og flot pude du fik lavet af resterne også!

    AntwortenLöschen
  15. Løperen var riktig flott! Altfor fin til å ligge å ikke bli ferdig.

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...