Seiten

Samstag, 7. Mai 2011

Häkeleien / hæklerier


Ab und zu häkel ich sehr gerne und weil ich mich schon lange in diese Decke verguckt habe, habe ich mir im allerliebsten Wollsuchtladen die passende Wolle geholt und losgelegt. Laut Muster besteht die Decke aus 77 Quadraten. Meine Quadrate sind etwas kleiner, aber dafür bekomme ich aus der Hälfte der Wolle 46 Stück. Egal, ich mache weiter und lasse mich überraschen, wie groß die Decke wird.
Engang imellem kan jeg godt lide at hækle, og jeg har i lang tid været forelsket i tæppet på billedet. Jeg har været i Wollsucht-butikken for at købe garn og jeg har hæklet de første 46 firkanter. Mine er lidt mindre end de skal være, men pyt med det. Så laver jeg nogle flere og ser hvor stor tæppet bliver.

Und wenn ich nicht gerade häkel, nähe ich an einem heimlichen Projekt. Heimlich deshalb, weil es ein Geburtstagsgeschenk für eine liebe Freundin ist. Für dieses Projekt brauche ich ein Yo-Yo. Ich traue mich kaum es zu schreiben, denn ich spüre förmlich wie Bente beim lesen dieser Zeilen erst die Gesichtszüge entgleisen um sich anschliessend zu einem breiten Grinsen formieren. Es ist nämlich so, dass Bente Yo-Yos über alles liebt, während ich ... sagen wir mal gut darauf verzichten kann ;-)) Bis heute, denn dieses heimliche Projekt braucht so ein Ding.
Morgen fahre ich zu Bente, und ich überlege wie ich das Gespräch in Richtung Yo-Yos leiten kann. Vielleicht habe ich Glück und sie macht gerade zufällig ein paar von den Dingern. Das macht sie ständig oft. Dann könnte ich mein Stückchen Stoff unter ihren schummeln und warten, bis sie ohne es zu merken daraus ein Yo-Yo gezaubert hat, dass dann natürlich sofort in meinen Besitz übergehen würde, weil es ja aus meinem Stoff gemacht wurde ;-) Vielleicht hat sie aber schon von meiner Not gelesen und legt die Schablonen wortlos neben meine Kaffeetasse ?
Ich glaube, sie legt sie dahin, wortlos vielleicht, aber ganz sicher nicht ohne dass ihre Ohren von dem Mundwinkeln Besuch bekommen :-)

Når jeg ikke hækler firkanter, syr jeg på et hemmeligt projekt som en veninde skal have i fødselsdagsgave. Og til dette hemmelige projekt har jeg brug for en yo-yo. Jeg tør næsten ikke skrive det, fordi jeg ved at Bente først mister kontrollen over sine ansigtstræk mens hun læser dette, for bagefter at sidde med det største smil ever ! Sagen er nemlig den, at Bente eeeelsker yo-yo´er mens jeg sagtens kan undvære dem (pænt sagt). Tja, og i dag har jeg pludselig brug for sådan en dims. Det havde jeg aldrig troet kunne ske !
Heldigvis skal jeg besøge Bente i morgen, og nu skal jeg finde ud af hvordan jeg kan styre snakken hen imod yo-yo´er uden at hun lægger mærke til det. Måske er jeg heldig at hun sidder og laver nogen ( det gør hun altid tit ) og så kunne jeg fint lægge mit stykke stof på stakken uden at hun opdager det, og når hun så har lavet en yo-yo af det, får jeg den fordi den er lavet af mit stof. Men måske læser hun dette og lægger skabelonerne ved siden af kaffekruset ude at sige noget ?
Det tror jeg hun gør ! Måske uden at sige noget, men helt sikkert ikke uden at hendes ører får besøg af mundvigene ;-)

Kommentare:

  1. *lol*
    knus Bente
    Hvilken størrelse? Jeg har 4 forskellige og et hjerte *grin*

    AntwortenLöschen
  2. Jeg tror, vi kan lide de samme ting!!! Jeg har købt til tæppet for en uges tid siden efter at have haft kig på det længe ;-) Jeg ved så ikke lige, hvornår jeg kommer i gang.

    AntwortenLöschen
  3. Det er også bare fint det tæppe ;)

    Spændt på at se om du tiltusket dig en yo ;))

    Yt.

    AntwortenLöschen
  4. Mit dieser Decke habe ich auch schon geliebäugelt. Aber es ist ja noch so viel Anderes auf den Nadeln.
    Lieben Gruß, Petra

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...