Seiten

Samstag, 19. Januar 2013

Et nyt projekt / Ein neues Projekt

Jeg deltager i en create-along som går ud på at deltagerne laver en ting hvert kvartal. Det er ligemeget om det er syet, strikket eller noget helt andet. Første kvartals emne er "lav noget til stuen eller spisestuen. Som det kan ses på billedet er jeg gået i gang, men jeg røber ikke hvad det skal blive.
Inden jeg starter på noget nyt, bruger jeg masser af tid på at lede efter det helt perfekte mønster og jeg kommer langt omkring på nettet og i diverse blade og køber en bog eller et mønster, for til sidst at ende med noget fra en af de mange mønstre jeg har i mine gemmer.
Når det er overstået, starter jagten efter det perfekte stykke stof. Jeg kigger på nettet og i de lokale butikker og køber stort set altid i favoritbutikken. Stoffet bliver vasket, strøget og klappet - og pakket væk, for på jagten efter noget der matcher finder jeg ofte noget i mine gemmer som jeg fuldstændig havde glemt at jeg ejede. Sådan er det også denne gang. Jeg har købt rigtig fine stoffer og er begyndt at bruge nogen jeg fik i fødselsdagsgave for to år siden. De nye stoffer er gemt i en kasse. de spiser jo ikke brød ;-)

Ich nehme an Liz´ create-along teil, und im ersten Quartal nähen-stricken-basteln wir etwas für´s Wohn- oder Esszimmer. Auf dem Foto kann man sehe dass ich angefangen habe Stoffe zu schneiden. Wenn ich etwas neues nähen möchte, durchforste ich das www nach schönen Sachen, blättere unzählige Zeitschriften durch und oft kaufe ich ein Buch oder Muster, um am Ende ein Muster aus meinem reichhaltigen Fundus auszuwählen. Anschliessend geht die Jagd nach den passenden Stoffen los. Auch hier komme ich weit rum um zum Schluss dort zu kaufen, wo ich fast immer kaufe : im Stoffladen um die Ecke. Die Stoffe werden gewaschen, gebügelt und gestreichelt und dann suche ich in meinen Kisten nach passenden Bei-Stoffen. Dabei finde ich nicht selten Stoffe, die ich längst vergessen hatte, die aber für das neue Projekt genau richtig sind. Also landen die neuen Stoffe in einer Kiste und die alten Schätze kommen zum Einsatz. Genauso ist es auch diesmal und deshalb kommen jetzt die Stoffe zum Einsatz, die ich vor zwei Jahren zum Geburtstag bekommen habe. Die neuen Stoffe fressen ja kein Brot ;-)

Kommentare:

  1. Nej det gør de ikke, glæder mig til at se hvad det er :0)

    AntwortenLöschen
  2. Liebe Angelika,
    na, haste denn schon deine 2 Projekte vom letzten Post fertig ;-) Ich kenne das nur zu gut, neues Jahr, neues Projekt und auch die gut abgehangenen Oldies fressen kein Brot! Frohes Nähes wünscht Martina

    AntwortenLöschen
  3. Liebe Angelika, da bin ich mal gespannt, was Du Dir für ein Muster ausgesucht hast.
    LG, Britta

    AntwortenLöschen
  4. Næh og de bliver jo også brugt en anden gang, når du er på jagt efter det perfekte. Jeg er spændt på hvad det bliver til. Stoffet ser kønt ud.
    God arbejdslyst ønsker jeg dig.

    Kh. Lis

    AntwortenLöschen
  5. Schöne Stoffe hast du dir ausgesucht.Bin mal gespannt was daraus entsteht.
    Wie gefällt dir denn der Anschiebetisch?????
    LG
    Gitta

    AntwortenLöschen
  6. Av, det var godt nok en farlig blog du der linkede til. Hold da helt fest med en masse gode idéer. Der er en del derfra jeg har lyst til at lave.
    Det du beskriver er vel nok typisk. Jeg tror vi alle genkender os selv hihi, men.... Man kan ALDRIG faa hverken nok stof eller nok garn hehe.

    AntwortenLöschen
  7. Jamen stof skal da modnes på lageret eller finder man jo aldrig ud af, om det holder og kan bruges... Det er meget sjældent, at jeg går igang med det samme.
    Jeg undlader at tjekke link på tysk stofpusher ;-)

    AntwortenLöschen
  8. Jamen det bliver jo spændende hvad du finder på....
    Knus Ingrid

    AntwortenLöschen
  9. Hallo Angelika,
    die Stoffe sehen super aus. Bin gespannt, was es werden wird.
    lg, Heike

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...