Seiten

Montag, 5. Mai 2008

Back to the roots...











Vor einiger Zeit bin ich über Ravelry bei Hilde in Norwegen gelandet. Sie hat tolle Stuhlkissen gestrickt und gefilzt, und das musste ich natürlich auch ausprobieren. Ausgerüstet mit 200 gr. Drops Eskimo aus Utas Regalen und zehn Fingern ging es los : Fingerstricken, wie damals im Kindergarten. Das fingerstricken hat etwas mehr als einen Abend gedauert. Danach bei 40 Grad in die Waschmaschine, und jetzt bin ich beim zusammennähen - das ist der anstrengendste Teil, aber inzwischen bin ich fast fertig und plane schon mal die nächste lange Fingerstrick-Nacht ;-)

For et stykke tid siden kom jeg via ravelry til Hildes blog i Norge . Hun har strikket og filtet nogle flotte stolepuder, og dem kunne jeg slet ikke staa for. Udstyret med 4 noegler Drops Eskimo fra Utas butik og mine ti fingre startede "projekt fingerstrik". Det tog lidt mere end en aften, saa var den ged barberet og "aalen" fik en tur i vaskemaskinen ved 40 grader. For tiden er jeg igang med det der kraever mest : at sy slangen til en pude - men den bliver flot, og der kommer sikkert flere af slagsen.

@Beate : jeg har lavet en lang slange ud af de fire bundter garn og filtet den. Det fungerede fint :-)

1 Kommentar:

  1. Det er da en rigtig god idé - en spiralpude.
    Det er første gang jeg er på din blog - den er rigtig fin.

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...