Seiten

Samstag, 29. August 2009

Verdens smukkeste skraldespand / Der schönste Abfalleimer der Welt







For et par aar siden var jeg paa et kursus med Hanne Wellendorph. Vi laerte free-style-quilting og jeg er meget glad for resultatet, selvom jeg nok aldrig bliver rigtig dus med teknikken. Alligevel kunne jeg ikke modstaa fristelsen, at sy "verdens smukkeste skraldespand", som Hanne selv kalder den. Min er bestemt ikke verdens smukkeste, men min smukkeste - naar den engang bliver faerdig. Lige nu holder jeg en kreativ pause for at finde ud af hvordan den skal pyntes. Der skal sys perler og krystaller paa, og den faar hverken lim eller lak - og saa skal den bruges som garnkurv.

Vor einigen Jahren habe ich einen Kurs im free-style-quilten bei Hanne Wellendorph gemacht. Es hat viel Spass gemacht, und ich finde meinen Wandbehang sehr gelungen, aber mein Hobby wird diese Technik wohl eher nicht.
Das hält mich aber nicht davon ab, "den schönsten Abfalleimer der Welt", wie ihn Hanne nennt, zu nähen. Meiner wird sicher nicht der schönste der Welt, aber mein schönster, wenn er denn irgendwann einmal fertig ist. Im Moment mache ich eine kreative Pause um herauszufinden, wo er mit Perlen verziert werden soll. Hannes Original ist mit Leim und Lack präpariert, aber darauf verzichte ich.
Wenn er fertig ist, werde ich ihn als Wollkorb benutzen.

Kommentare:

  1. Hanne har udgivet nogle skønne bøger, som jeg har hentet god inspiration fra.
    Var hun lige så god på kurset som hendes bøger er?
    Jeg er spændt på at se din garnkurv færdig. Den ser flot ud.

    AntwortenLöschen
  2. Ahh, den er tæt på ... at være verdens smukkeste :-) Smaddergod ide at bruge den til garnkurv :-)

    AntwortenLöschen
  3. Tak skal I ha´ :-)

    @Kisser : Hanne er knalddygtig .Det hvad hun vist ogsaa udmaerket er klar over ;-)og en spaendende underviser.

    AntwortenLöschen
  4. Kurven din ser ut til å bli fin, nydelige farger også. :-)

    AntwortenLöschen
  5. Den er bare god den skrallespand ;)
    Jeg bruger også min til garn.

    Hanne er en spændene kvinde og sig egen dame ;O

    Yt

    AntwortenLöschen
  6. Ist denn der "Behälter" groß genug für Deine viele Strickwolle?
    Die Idee ist jedenfalls klasse :)
    Und, dass Du schon an Weihnachten denkst - sehr lobenswert - nachher geht alles schneller als man gucken kann.
    Viele liebe Grüße
    Anke

    AntwortenLöschen
  7. @Anke : ich gehöre zu den wenigen ( oder bin ich die einzige ), die kaum Wolle hortet. Mein Stash besteht aus Sockenwolle, die ich immer mal kaufe, wenn sie mir gefällt, und den ich gerade tapfer abbaue, und ansonsten habe ich ein bisschen Wolle liegen, die ich mal geschenkt bekommen habe. Wollberge bereiten mir Stress ;-)

    AntwortenLöschen
  8. Wow,
    superschön....bleib dran!
    Grüßchen
    Sabine

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...