Seiten

Sonntag, 10. Januar 2010

Regndraaber / Regentropfen


Lige inden aarsskiftet blev jeg faerdig med min udgave af Annette Danielsens Regndraaber. Moenstret er ikke svaert, naar man bare slaar hjernen fra og goer hvad der staar skrevet ;-) Jeg indroemmer blankt at jeg ikke rigtigt stolede paa at de forkortede raekker ville virke, men det goer de altsaa ! Jeg har brugt 200 gr Duo Merino og 200 gr Duo Alpaca, men jeg har strikket lange aermer i stedet for 3/4 og jeg har forlaenget bullen med 6 cm. Ellers havde jeg kunnet noejes med 150 gr Alpaca.
Garnet har jeg selvfoelgelig koebt i min favoritbutik :-)

Gerade noch rechtzeitig vor dem Jahreswechsel wurde meine lila Ausgabe des Modells Regndraaber/Regentropfen von Annette Danielsen fertig. Das Muster ist sehr gut geschrieben und macht keine Probleme - wenn man tut, was geschrieben steht :-) Ich gebe zu, dass ich meine Zweifel hatte, dass die verkürzten Reihen im oberen Teil ihren Zweck erfüllen würden, aber es funktioniert wirklich :-)
Verstrickt habe ich je 200 Gr Duo Merino und Duo Alpaca. Wenn ich nicht lange Ärmel, statt der angegebenen 3/4-Ärmel gestrickt und ihn nicht 6 cm länger gestrickt hätte, wäre ich mit 150 Gr Alpaca ausgekommen.
Die Wolle habe ich wie immer in meinem Lieblingsladen gekauft :-)

Das Buch Strik naturligvis, aus dem diese Anleitung stammt, gibt es ab dem 2. Quartal 2010 auch auf deutsch !

Kommentare:

  1. Der Pulli gefällt mir richtig gut. Tolles Muster. Das Buch habe ich mir gleich mal vorgemerkt.

    Liebe Grüße
    Hilda

    AntwortenLöschen
  2. Den er blevet flot din trøje...jeg må vist også i gang med den model
    :-)

    AntwortenLöschen
  3. Den er smuk og sidder fantastisk godt på dig!!
    :-) Britt

    AntwortenLöschen
  4. @ Hilda : das Buch heisst Stivoll Stricken, oder so ähnlich und gesehen habe ich es bei Weltbild.

    @Anne : den skal du bare ha´ :-)

    AntwortenLöschen
  5. @ Britt : tak :-) moenstret er meget gennemtaenkt. Man kan ikke se at ribbens vrangriller har et skiftende antal masker der goer at den sidder saa godt

    AntwortenLöschen
  6. Den er da blevet helt fantastisk, smuk farve og super pasform :-) Vi er jo efterhånden nogle stykker, der har erfaret, at man "bare" skal gøre som der står ;-)

    AntwortenLöschen
  7. En kjempefin genser. Stilig farge og den satt perfekt. :))

    AntwortenLöschen
  8. Hvor er den blevet smuk! Jeg har også garn til den, og glæder mig vildt til at strikke den.

    AntwortenLöschen
  9. Regndråber er fantastisk flot. Jeg må da vist kaste et blik i den bog.
    I guderne hvordan når du at strikke så meget? Din Møbius er flot, så flotlet og fin. Din Sanne bliver en lækker forårssag.
    Så mangler jeg kun din julegave - wauh, det er altså fede stoffer og ja, nogle er grænseoverskridende at skulle bruge (kender en del af stoffer fra puderne jeg syede), men de er såååå fede.
    Knus
    Anne-Mette

    AntwortenLöschen
  10. hej angelika, regndroppar blev jätteflott, jag har inte kommit igång med min ännu

    AntwortenLöschen
  11. Så lekker genser! Flott farge, den passet virkelig fint til deg.

    AntwortenLöschen
  12. Åh, hvor er den altså flot til dig. Skøn farve.

    AntwortenLöschen

Danke für Deinen Kommentar - Tak for din kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...